Existují desítky sociálních sítí a většina lidí či společností nemůže být zastoupena na každé platformě. To by vyžadovalo obrovské množství zdrojů a financí. Místo toho, abyste byli podprůměrně zastoupeni na mnoha platformách, buďte výborně zastoupeni jen na několika z nich.
Jak se rozhodnout, která sociální síť je pro vaše potřeby nejvhodnější? Zde je stručný přehled největších sociálních sítí, které vám pomohou dostat vaši službu či produkt do světa.
Pinterest umožňuje uživatelům „připínat“ nebo zveřejňovat fotografie, videa a další obrázky na svých nástěnkách. Stránka, jejíž publikum tvoří převážně ženy, je ideální pro společnosti, pro které jsou vizuálně expresivní obrázky hlavním rysem nebo lákadlem. Pokud se zaměřujete na plánování svateb, výzdobu interiérů, módu, kadeřnictví nebo potraviny, můžete o svých produktech a službách hodně říct prostřednictvím fotografií nebo videí.
Můžete komentovat cizí nástěnky, sdílet obrázky a klikat na webové stránky, ze kterých obrázky pocházejí. Každá nástěnka je propojena s profilovou stránkou, takže lidé mohou vidět osobu, společnost nebo značku, která za fotografiemi nebo videi stojí.
LinkedIn je nedílnou součástí marketingových strategií mnoha úspěšných firem, protože dokáže efektivně rozšiřovat pole působnosti mezi odbornou veřejnost. Je to také skvělá platforma na propagaci volných pracovních míst a lákání nových talentů do vaší společnosti.
LinkedIn je dokonalou stránkou pro navazování kontaktů. Zahrnuje diskuse, kde se můžete zdvořile bavit o svých obchodních zájmech, žádat o radu, klást nebo odpovídat na otázky a nechat své odborné znalosti zapůsobit na ostatní.
YouTube
YouTube je velmi silný nástroj, který je jako Pinterest, zaměřený na vizuální stránku. Je používán po celém světě a lidé zde zveřejňují videa s nadějí, že se stanou virálními.
Klíčem k efektivnímu využití YouTube je představit svůj produkt nebo službu nezapomenutelným způsobem. Vzhledem k tomu, že YouTube používají miliony lidí, je laťka nastavena velmi vysoko. Nikdo se nechce dívat na nudné video. Stejně jako Pinterest můžete YouTube využít k tomu, abyste vizuálně představili svůj produkt.
Je dobré si prohlédnout několik videí na YouTube a zjistit, která z nich vygenerovala statisíce (nebo dokonce miliony) zhlédnutí. Videa, která ukazují lidem váš nový produkt, službu nebo jak něco udělat, vám jistě pomohou v růstu vaší společnosti.