Chystané změny společnosti Apple v oblasti ochrany osobních údajů, včetně funkcí „Skrýt můj e-mail“ a „Private Relay“, zvýší hodnotu opt-inů a mohou zkomplikovat již tak napjaté snahy o oslovení cílových uživatelů iPhonů.
Společnost Apple minulý měsíc vyvolala rozruch mezi obchodníky a reklamními agenturami, když ukázala náhled nových funkcí u operačního systému iOS 15. Nové funkce ztíží již tak náročné oslovení uživatelů iPhonů a donutí marketéry vyvinout alternativní způsoby, jak najít potenciální zákazníky a navázat kontakt s těmi stávajícími.
Personalizované zasílání zpráv a emailů bude ještě důležitější
Nová funkce „Skrýt můj e-mail“ je vylepšenou verzí stávající funkce, která uživatelům Apple umožňuje při registraci do aplikace nebo na webové stránky vytvořit náhodnou e-mailovou adresu. Veškeré e-maily zaslané na tyto nové adresy budou přesměrovány na osobní e-mailový účet.
Funkce sice zabraňuje sledování stejného uživatele na různých platformách, ale stále umožňuje individuální komunikaci mezi značkami a zákazníky, kteří se rozhodnou dostávat propagační akce a nabídky. IOS bude také defaultně blokovat trackery, takže se již nedozvíte zda a kdy příjemce e-mail otevřel.
Posílání emailů je v podstatě zdarma, ale abyste mohli poslat správný e-mail ve správný čas, musíte něco vědet o svém publiku. Získáte tak větší příjmy, aniž byste museli utrácet za reklamu. Obchodníci ale budou muset nabídnout něco cenného na oplátku, aby přiměli lidi sdílet své osobní informace, které se budou po aktualizaci ještě hůře získávat. Například prostřednictvím krátkých průzkumů, které nabízejí slevy nebo šanci vyhrát zajímavé ceny.
Online sledování uživatelů bude ještě těžší
Apple také plánuje aktualizovat své prémiové úložiště iCloud a službu cloud computingu a nabídnout službu ochrany soukromí na internetu nazvanou Private Relay. Služba šifruje údaje o prohlížení webu a přiřazuje uživateli anonymní adresu IP, čímž ztěžuje webům sledování jeho aktivit při prohlížení.
Tato služba ještě více ztíží oslovování spotřebitelů na webových stránkách a v aplikacích. Technologické společnosti také reagují na rostoucí obavy o ochranu soukromí a postupně ukončují podporu souborů cookie třetích stran.
Co dělat, než aktualizace přijde?
Plné vydání iOS 15 se očekává na podzim, pravděpodobně v září nebo říjnu. To dává marketérům zhruba dva nebo tři měsíce na přípravu. Nejdůležitější pro marketéry nejspíš je, aby vyřadili neangažované odběratele a kvalitně segmentovali své publikum, než jim to nová aktualizace znemožní nebo minimálně dost zkomplikuje. Pokud ještě nepoužíváte jiné marketingové strategie, než je emailování, nejspíš je čas na změnu. Apple má v Evropě 30% podíl na trhu mobilních operačních systémů, takže rozdíl bude jistě poznat.