Digitální marketing označuje reklamu poskytovanou prostřednictvím digitálních kanálů, jako jsou vyhledávače, webové stránky, sociální média, e-mail a mobilní aplikace. Jedná se v podstatě o jakoukoli formu marketingu, která zahrnuje elektronická zařízení.
Je to jedna z nejúčinnějších forem marketingu a to hlavně kvůli množství potencionálních zákazníků. Na celém světě je 4,66 miliardy aktivních uživatelů internetu – 59,5 % světové populace. Z tohoto celkového počtu 92,6 procenta (4,32 miliardy) přistupuje k internetu prostřednictvím mobilních zařízení.
Proč je digitální marketing tak důležitý?
Můžete se zaměřit pouze na potenciální zákazníky, kteří si s největší pravděpodobností zakoupí váš produkt nebo službu
Pokud umístíte reklamu do televize, časopisu nebo na billboard, máte omezenou kontrolu nad tím, kdo reklamu uvidí. Samozřejmě můžete měřit určité demografické údaje, například dát svojí reklamu o novém telefonu afinitně do časopisu o mobilních telefonech, ale tam to tak nějak také končí.
Digitální marketing umožňuje identifikovat a zacílit na vysoce specifické publikum a posílat mu personalizovaná marketingová sdělení. Můžete například zobrazovat reklamy sociálních médiích určitému publiku na základě proměnných, jako je věk, pohlaví, poloha, zájmy, sítě nebo chování a zájmy.
Je nákladově efektivnější než tradiční marketingové metody
Digitální marketing umožňuje sledovat kampaně na denní bázi a snížit množství peněz, které vynakládáte na určitý kanál, pokud nevykazuje vysokou návratnost investic a přelít rozpočet do kanálu výkonnějšího. To samé nelze říci o tradičních formách reklamy. Kolik lidí vidělo váš billboard, jen tak nezjistíte.
Můžete snadno oslovit své zákazníky
Dalším důvodem, proč je vhodné zapojit digitální marketing do vaší strategie, je budování vztahů se zákazníky. Jedním z důležitých aspektů digitálního marketingu je zákaznický servis. Digitální marketing vám umožňuje komunikovat přímo se zákazníky, kteří vidí váš obsah, zejména prostřednictvím komentářů na webových stránkách, zpráv, recenzí a příspěvků na sociálních sítích.
To zákazníkům ukazuje, že vám záleží na tom, co říkají a co si myslí. Díky tomu se cítí respektováni a jsou součástí komunity, kterou budujete. Umožňuje vám to také získat neocenitelné informace o reakcích a preferencích zákazníků.