Jak pandemie koronaviru změnila marketing

Marketing a způsob, jakým podnikáme, se od základu změnil – a to možná navžy. Cíl však zůstává stejný: vytvářet povědomí o značce, zvyšovat počet potenciálních zákazníků, vytvářet přízeň zákazníků a nakonec růst a rozšiřovat naše podnikání.

Pandemie Covid-19 nás donutila změnit způsob života a podnikání. Krize ovlivnila podniky všech velikostí a všichni museli přizpůsobit své myšlení a přístup, stejně jako provádění svých marketingových strategií – pravděpodobně na dlouhou dobu.

Klíčem k úspěchu v tomto neustále se vyvíjejícím prostředí je nezůstat pozadu. Již dříve jsme žili ve stále digitálnějším světě a koronavirová krize tento trend exponenciálně urychlila. V článku se podíváme na 4 způsoby, jakým Covid-19 změnil budoucnost marketingu.

Digitální události

Nárůst počtu webinářů a digitálních akcí byl do značné míry způsoben epidemií koronaviru. Vzhledem ke změně chování spotřebitelů však tyto virtuální akce zůstanou.

Marketéři využívají nástroje pro pořádání digitálních akcí, jako jsou Google Meet, Zoom, Go To Webinar a Microsoft Teams. Díky těmto nástrojům jsou schopni i nadále nabízet svým zákazníkům skoro plnohodnotné akce a kongresy, které by jinak neměli možnost udělat.

Větší zaměření na sociální média

Mnoho lidí se začalo spoléhat více na sociální média, proto je lépe znají a důvěřují jim, včetně Instagramu, TikToku, Facebooku a dalších – všechny tyto platformy zaznamenaly obrovský nárůst používání.

To vše vedlo k většímu důrazu na budování a udržování pevných vztahů se zákazníky. Podnikatelé hledají způsoby, jak efektivněji a účinněji komunikovat se svým publikem pomocí sociálních sítí. Pro další informace ohledně sociálních sítí můžete nalézt zde.

Video marketing

Ještě před pandemií dávalo stále více lidí přednost videu před všemi ostatními typy obsahu. Dnes videomarketing pokračuje v růstu fenomenálním tempem. Následující graf ukazuje, jak v posledních měsících rostly výdaje na reklamu v digitálním videu, zatímco ostatní kanály zaznamenaly pokles.

Digitální reklama

Když byla po celém světě zavedena omezující opatření, téměř okamžitě se zmenšila reklama v kinech, tisku na billboardech a další. Mezitím se zvýšilo využívání digitálních médií a tím pádem i větší dosah reklam. Například se zvýšila sledovanost televize, streamovacích služeb a větší hranost videoher.


Related articles

Typy digitálního marketingu – část 2.

Digitální marketing je nedílnou součástí každého kvalitního marketingového plánu. Má ale hodně typů a každý z nich je v něčem jiný. V tomto článku se koukneme na nejpoužívanější typy digitálního marketingu a na to, proč jsou tak užitečné. První část si můžete přečíst kliknutím zde.

Co to je digitální marketing a proč je tak důležitý? – část 1.

Digitální marketing označuje reklamu poskytovanou prostřednictvím digitálních kanálů, jako jsou vyhledávače, webové stránky, sociální média, e-mail a mobilní aplikace. Jedná se v podstatě o jakoukoli formu marketingu, která zahrnuje elektronická zařízení.

Konec souborů cookie třetích stran, co dělat? – část 2.

V dnešní době si většina lidí uvědomuje, že jejich data jsou využívána k vytváření cílených reklam a nabídek. Ve skutečnosti o tuto personalizovanou zkušenost stojí - jen nechtějí, aby se jejich data shromažďovala a diskrétně prodávala. Jaké jsou tedy možnosti bez použití cookies třetích stran?

Case Studies

Content & copywriting

Compass Music Platform

A clothing brand wanted to launch a new e-commerce website that would allow customers to browse and purchase their products online. We developed a...
Content & copywriting

NewsWeek Magazine

A clothing brand wanted to launch a new e-commerce website that would allow customers to browse and purchase their products online. We developed a...
E-commerce development

Beauty & Makeup Shop

A clothing brand wanted to launch a new e-commerce website that would allow customers to browse and purchase their products online. We developed a...