V dnešní době si většina lidí uvědomuje, že jejich data jsou využívána k vytváření cílených reklam a nabídek. Ve skutečnosti o tuto personalizovanou zkušenost stojí – jen nechtějí, aby se jejich data shromažďovala a diskrétně prodávala. Jaké jsou tedy možnosti bez použití cookies třetích stran?
Zaměřte se na data první strany
Toto je nejkritičtější úkol pro každého digitálního marketéra. Pokud vaše webové stránky nejsou nastaveny tak, aby správně (a legálně) shromažďovaly údaje první strany, je váš digitální marketing v ohrožení. A nejde jen o sběr e-mailových adres nebo sledování chování uživatele na vašich stránkách.
FLoC od společnosti Google
Dosud nejpokročilejším řešením společnosti Google v této oblasti je FLoC. Algoritmus FLoC sleduje webové stránky, které uživatelé navštěvují, a spojuje je do kohort zájmů na které lze cílit reklamy.
Uživatelé jsou seskupeni na základě podobné historie prohlížení a data nejsou odesílána na externí servery. Cílení není založeno na individuálních ID, ale na kohortách, do kterých patří. ID kohorty zabraňuje sledování konkrétního uživatele mezi webovými stránkami. A aby bylo možné kohortu cílit, musí zahrnovat alespoň 1000 uživatelů.
Využijte data „nulových“ stran
Jednou z odpovědí jsou údaje „nulové strany“, což jsou informace, které uživatelé online sdílejí záměrně. To jsou například ankety, loterie, přihlášení k odběru newsletteru a interaktivní příspěvky na sociálních sítích jsou příklady toho, jak se mohou shromažďovat neuvěřitelně cenné údaje přímo od uživatelů.
Nejenže do nich můžete zahrnout otázky týkající se konkrétních návyků nebo preferencí, které jsou pro vaše kampaně nejrelevantnější, ale uživatelé s větší pravděpodobností otevřou e-maily nebo kliknou na bannery od značky, se kterou již komunikovali a která respektuje jejich soukromí.
Univerzální identifikátory
Tyto identifikátory pracují se zašifrovanými e-mailovými adresami a telefonními čísly a jsou získávány se souhlasem uživatelů například při registraci na web. Univerzální identifikátory umožňují identifikovat uživatele na různých platformách a zařízeních, například při přechodu z prohlížeče do mobilní aplikace a naopak.
Služba Google audiences získává data na základě kombinace z vyhledávání, YouTube, map a stažených aplikací pro Android (více než 1 miliarda uživatelů) nebo více než 3 milionů partnerských webů a aplikací. Využití těchto nástrojů vám umožní cílit na jednotlivce na základě záměru a zájmu.
První část článku ZDE.