Digitální marketing je nedílnou součástí každého kvalitního marketingového plánu. Má ale hodně typů a každý z nich je v něčem jiný. V tomto článku se koukneme na nejpoužívanější typy digitálního marketingu a na to, proč jsou tak užitečné. První část si můžete přečíst kliknutím zde.
Search Engine Optimization (SEO)
SEO nebo česky optimalizace pro vyhledávače je soubor optimalizačních strategií pro weby a blog, jejichž cílem je zlepšit pozici ve výsledcích vyhledávání. Každou sekundu jsou vyhledávači – především Googlem, nejpopulárnějším vyhledávačem na světě – zpracovávány miliony vyhledávání.
Když potencionální zákazník například hledá, jaké boty do posilovny si koupit, pravděpodobně klikne na jeden z prvních tří výsledků, které se mu zobrazí. Kvůli tomu chtějí marketingové týmy zajistit, aby se jejich článek nebo web objevil v nejlepších výsledcích. Toho se dosáhne optimalizací obsahu pro uživatelský komfort a zajištěním technických prvků, které umožní vyhledávačům tento obsah snadno najít a indexovat.
Na první tři zobrazené odkazy, které se ve vyhledávači Google zobrazí, klikne 31,7 % uživatelů. Pouze 0,78 % uživatelů klikne na odkaz na druhé stránce výsledků.
Mobilní marketing
Tento typ digitálního marketingu je zaměřen na oslovení cílové skupiny na jejich chytrém telefonu nebo tabletu. Mobilní marketing oslovuje lidi prostřednictvím textových zpráv, sociálních médií, webových stránek, e-mailů a mobilních aplikací. Marketéři mohou přizpůsobit nabídky nebo speciální obsah geografické poloze nebo času, například když zákazník vejde do obchodu nebo vstoupí na akci.
V mobilním marketingu hodně záleží na typu zařízení, zejména na velikosti obrazovky. Uživatelé chytrých telefonů a tabletů iPad reagují na mobilní marketing odlišně.
Uživatelé chytrých telefonů mají například tendenci považovat za nejrelevantnější informativní obsah, zatímco uživatele iPadů zaujme spíše interaktivní reklama, která obsahuje bohaté mediální prezentace s poutavými obrázky. Sdělení obsahu je až na druhém místě.
Radio marketing
Marketing pomocí rádia je propagace vašich služeb nebo výrobků prostřednictvím nákupu reklamní minutáže v rozhlasovém vysílání. V rozhlasovém průmyslu se tyto segmenty často nazývají reklamní spoty. Jinými slovy, obchodníci platí komerčním rozhlasovým stanicím za vysílací čas. Rádio se v dnešní době využívá také v digitální podobě, zaslouží si své místo i ve stratigii digitálního marketingu.